02.08.2019
Geraldine Huse CEO PG: Potrzebujemy zrównoważonej i odpowiedzialnej konsumpcji

Czy wielki biznes ma możliwość spowolnić wzrost globalnej amplitudy temperatury? Albo odmienić nasz sposób życia? O eko wyzwaniach na XXI wiek opowiada Geraldine Huse, CEO i Prezes Zarządu P&G w Polsce Centralnej.

Zaangażowanie biznesu na rzecz zrównoważonego wzrostu było jednym z najważniejszych tematów omawianych podczas szczytu COP 24 w Katowicach. Podczas obrad okrągłego stołu naukowcy, politycy, a także reprezentanci biznesu poszukiwali reakcji na pytanie, jak spowolnić wzrost globalnej temperatury jak i również jak zmiany stylu istnienia mogą wspierać zrównoważoną konsumpcję. Opowiada nam o tym Geraldine Huse, CEO jak i również Prezes Zarządu P&G przy Europie Centralnej.

Podczas COP24 w Katowicach podkreślano, że szczególną funkcje w działaniach zmierzających do odwiedzenia ograniczenia emisji CO2 ma do spełnienia biznes. Zgadza się Pani z tym?

Świat biznesu, a zwłaszcza duże firmy produkujące dobra konsumpcyjne, mogą jak i również powinny się angażować po działania na rzecz klimatu i zrównoważonego rozwoju, bowiem ich wpływ na atmosfera i rozwój ma zasięg globalny. P&G dobrze rozumie potrzeby swoich konsumentów, a poprzez produkty, inspiruje do działania na rzecz dobrych zmian. Możemy promować styl życia, który jest przyjazny dla środowiska. Żadna spółka nie jest jednak przy stanie w pojedynkę rozwiązać tak dużego problemu. Nadrzędnym elementem jest współpraca – zarówno z innymi przedsiębiorstwami z naszej branży, jak i z dostawcami, sprzedawcami detalicznymi, start-upami, rządami, miastami jak i również społeczeństwem obywatelskim. Wspólnie możemy tworzyć innowacyjne i skalowalne rozwiązania, a także modelować zachowania konsumentów w tego typu sposób, aby odpowiedzialna konsumpcja stała się rzeczywistością.

Czym gwoli Pani jest zrównoważona spożycie w kontekście działań w rzecz klimatu?

Zrównoważona konsumpcja to przede wszystkim świadomość problemów związanych z zanieczyszczeniem środowiska jak i również wysokimi poziomami emisjami gazów cieplarnianych. A także wiążących się z nimi ostateczności. Wymaga to proaktywnego wysiłku konsumentów w działania dzięki rzecz zmniejszania wpływu pospolitych czynności na środowisko. Jako globalna firma, zapewniająca towary 5 miliardom konsumentów, mamy możliwość wspierać ich w tych wysiłkach, oferując produkty, które nie tylko zapewniają lepszą wydajność dzięki zastosowaniu pionierskich technologii, ale także wspierają zmniejszyć ilość zużywanej energii czy wody. Ponadto wiele opakowań tych produktów już teraz w pełni nadaje się do recyklingu bądź ponownego użycia, lub jest wyprodukowanych przy użyciu plastiku pochodzącego z tego sporu.

Czy udaje się Wam przekonać do zmiany nawyków także nas, konsumentów?

Staramy się namówić konsumentów, by zmienili niektóre ze swoich przyzwyczajeń i tym samym zmniejszyli własny indywidualny wpływ na środowisko. Przy użyciu jednej spośród naszych marek „Ariel” - przeprowadziliśmy kampanię „Turn to 30” [Przełącz na 30], w której zachęcaliśmy do prania w temperaturze 30 zamiast 60 stopni Celsjusza. Przekaz ten z czasami przebił się do świadomości konsumentów. Obecnie ponad 2 trzecie prań wykonywanych jest w zimnej wodzie, co pomaga oszczędzać energię. Inne marki z naszego album mają równie ambitne plany i aby je osiągnąć wdrażają innowacyjne rozwiązania. Dzięki przykład Fairy Platinum czyści tak dobrze, że pozwala pominąć etap wstępnego płukania i tym samym obniża zużycie wody i siły.

Zadaniem dla przemysłu jest optymalizacja pod kątem wpływu na środowisko całego procesu wytwórczości i łańcucha dostaw. Jakim sposobem to wygląda w P&G?

Jesteśmy zaniepokojeni negatywnymi konsekwencjami zmian kolorytutonu. Dlatego też podjęliśmy zbiór zobowiązań, których celem jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych (GHG) do atmosfery. Jak na przykład już wspomniałam, chcemy pomóc konsumentom w redukowaniu emisji gazów cieplarnianych, zapewniając dywanom pomocne w tym produkty. Działamy także na rzecz zmniejszenia intensywności emisji gazów cieplarnianych związanych z naszą działalność operacyjną poprzez zmniejszanie ilości zużywanej przez naszą firmę energii lub wykorzystywanie w większym stopniu energii ze źródeł odnawialnych. Co więcej, współpracujemy z zewnętrznymi partnerami, aby zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w łańcuchu dostaw, w przykład poprzez stosowanie bardziej wydajnych środków transportu. Wyznaczyliśmy sobie bardzo konkretne zamiary dla wszystkich tych regionów – 50 proc. obniżki poziomu emisji gazów cieplarnianych, 100 proc. energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych a także 20 proc. redukcji pułapu zużycia energii na jednostkę produkcji. Systematycznie monitorujemy wzrosty w tym zakresie, zaś nasze wyniki publikujemy przy naszym corocznym raporcie tyczącego się zrównoważonego rozwoju.

Procter and Gamble to koncern słynący wraz z innowacji. Czy wykorzystujecie hałasuje w propagowaniu postawy zrównoważonej konsumpcji?

Innowacje wprowadzane w produktach potrafią wspierać odpowiedzialną konsumpcję za pomocą formułom, które pozwalają zachować energię i zmniejszyć zużycie wody, lub opakowaniom nadającym się do recyklingu, bądź powstającym z surowców odnawialnych. Projektując nasze produkty, za każdym razem bierzemy pod uwagę owe aspekty. Nowatorska formuła Ariel pozwala osiągnąć skuteczne pranie w niższych temperaturach. Jakkolwiek wykorzystanie cyklów prania przy niskiej temperaturze może wspomóc zmniejszyć poziom energii zużywanej podczas mycia aż o połowę. Sprzedawany w USA środek do prania Tide High Efficiency Turbo jest utworzony z myślą na temat wykorzystaniu w dobrze rozwijającym się segmencie pralek, osiągających wysoką wydajność oraz krótszy czas prania. Wprowadziliśmy do naszych detergentów nowy ferment, który został opracowany umyślnie do działania w niewysokich temperaturach – innymi słowy, że szybko się aktywuje jak i również jest w stanie zwalczać trudne plamy nawet w bardzo niskiej temperaturze wodzy.

Jak na przykład wyobraża sobie Pani „idealny”, świat, w którym osoby odpowiedzialnie konsumowaliby dobra jak i również usługi?

Byłby to z pewnością glob oparty na współpracy – miliony użytkowników codziennie spośród namysłem wybierałyby takie wyroby i usługi, jakie zezwoliłyby im chronić środowisko, nie zaakceptować zapominając przy tym o odpowiedniej segregacji odpadów. Przy takim świecie firmy podchodziłyby odpowiedzialnie do procesów przemysłowych i wprowadzały innowacyjne rozwiązania, pomagające zmniejszyć ślad węglowy na wszystkich etapach cyklu życia produktu. Oczywiście całość to wymagałoby wsparcia wraz ze strony decydentów, władz rodzimych i innych instytucji, które ułatwiłyby i wspierałyby operowania na niższych poziomach. Ciągle jesteśmy na drodze do odwiedzenia osiągnięcia takiego „doskonałego” otoczenia i wciąż mamy wiele do zrobienia. Jeśli pozostaniemy starać się współpracować, będziemy mieli możliwość żyć szczęśliwszym życiem w zdrowszej planecie.

Partner publikacji: Procter & Gamble Polska

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się którego adres to https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie na temat likwidacji OFE. Na nadal gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się wraz z złożeniem PIT, może unikać kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Wystarczy bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker usiłuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Wydawca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kilkunastu pracowników. Idzie o aferę GetBack

Notowanie