14.07.2019
Czy Lotnisko Warszawa-Modlin zostanie zamknięte?

- Modlin nie zostanie zamknięty, mam nadzieję, hdy będzie się rozwijać tuż przy poparciu wszystkich właścicieli- mówi Leszek Chorzewski, p. o. prezesa lotniska Warszawa-Modlin, odnosząc się do doniesień o zamknięciu lotniska z powodu postaci infrastruktury, m. in. dróg kołowania.

- Nie jest tajemnicą, że port lotniczy Warszawa Modlin jest uruchomiony za niewielkie finanse i wymaga inwestycji, nie wszystko zostało zrobione. Mamy opracowany program planowanych remontów dróg kołowania, budowy nowego pasa startowego. Nie jesteśmy jednak w stanie tylko pokryć całości tych nakładów pieniężnych - dodaje.

Podkreśla, że Warszawa-Modlin potrzebuje nowego terminalu pasażerskiego. - Wówczas pozwoli zwiększyć ruch, zwiększyć przychody, a zatem wytworzyć środki na nowe inwestycje. Koło się zamyka - dodaje.

Nie chce komentować słów prezesa Firmy Państwowego „Porty Lotnicze”, poszczególnego z udziałowców spółki kierującej lotniskiem w Modlinie. - Warszawa potrzebuje lotniska w Modlinie, Lotnisko Chopina wymaga lotniska w Modlinie - dodaje.

Modlin mógłby być nowym hubem. Zostanie się rozwijać w odmiennym kierunku

Prezes Chorzewski podkreśla, że lotnisko ma możliwości rozbudowy - o drugi pasek startowy, terminal, by powiększyć przepustowość nawet do 40 mln pasażerów rocznie. a mianowicie To nie są wizje, ale opracowane plany a mianowicie zaznacza.

Lotnisko w Modlinie mogłoby nawet pozostawać rozbudowane do roli Centralnego Portu Lotniczego. - Lecz decyzja zapadła inna i, przyznam szczerze, kamień spadł mi z serca - mówi Chorzewski. Zwłaszcza że perspektywa budowy centralnego lotniska między Warszawą a Łodzią ma nie zakłócić roboty modlińskiego portu.

- Teraz wiemy, w którym kierunku rozwijać nasz przystań lotniczy. Nie w stylu hubu dla tradycyjnych spedytorów, ale lotniska obsługującego niedrogich przewoźników i ruch czarterowy. Po to zresztą istnieje lotnisko w Modlinie, żeby przejąć ruch LCC jak i również czarterowy z Lotniska Chopina. CPK jest Polsce konieczny, a my też się doskonale będziemy rozwijać - podkreśla. - Owszem, lotnisko w Modlinie ma własne ograniczenia, ale jest przede wszystkim portem działającym za pośrednictwem całą dobę, siedem dni tygodniowo - dodał.

Niewykluczone, że największe lotnisko w naszym kraju, Lotnisko Chopina w Warszawie, będzie zamykane w noc. Taką decyzję ma możliwość podjąć Urząd Lotnictwa Cywilnego. - To może okazać się kolejny czynnik sprzyjający rozwojowi lotniska Warszawa-Modlin. Inne porty, takie jak Łódź lub Radom, nie są możliwością dla mieszkańców Warszawy a mianowicie uważa Leszek Chorzewski.

Prezes ULC, który jest uprawniony do wydania woli o zamknięciu lotniska, twierdzi, że z informacji urzędu wynika, że zarządzający lotniskiem Warszawa-Modlin ma fundusze w sfinansowanie potrzebnych napraw. a mianowicie W lutym zamknęliśmy jedną z dróg kołowania w Modlinie, ale nie wyjątkową. Nie wpłynęło to dzięki funkcjonowanie lotniska - twierdzi Piotr Samson, szef ULC. - Dyskusja między nadzorującym a właścicielami toczy się w kwestii przyszłych inwestycji, nie remontów - dodał.