17.06.2019
Alior Bank - strategia w lata 2017-20

Zmniejszenie sieci dystrybucji 1 110 do 880 punktów, ograniczenie liczby przedkładanych produktów o połowę i zwiększenie sprzedaży w kanałach cyfrowych o ponad 30 proc. – to procedura Alior Bank na lata 2017-20. Instytucja kierowana poprzez Wojciecha Sobieraja zapowiada też utworzenie pośrednika kredytowego online.

- Kogoś, który raz skorzystał z bankowości internetowej, ciężko byłoby wraz z powrotem zaciągnąć do wydziału. Chcemy postawić dzięki nowoczesne formy obsługi i chcielibyśmy przeprowadzić naszych kontrahentów przez rewolucję technologiczną w sposób bezpieczny i przyjazny - zapowiedział Wojciech Sobieraj.

W rozwój wynalazków i technologii IT bank zamierza w ciągu najbliższych czterech lat zainwestować czterysta mln zł ponad standardowe utrzymanie i rozwoju narzędzi i infrastruktury IT.

- Nieuchronne jest odchodzenie od bankowości oddziałowych w rzecz bankowości internetowej i mobilnej. Ten trend można zobaczyć już teraz, bo średnio rocznie liczba transakcji przy bankowości oddziałowej w Aliorze spada o 24 proc. – przyznał Sobieraj.

Foto: Alior Bank

W ramach optymalizacji sieci organizacji Alior Bank planuje do 2020 roku zmniejszyć pierwotnego liczbę do około 880 z 1110 obecnie. Liczba oddziałów własnych pozostanie zredukowana o ponad 30 proc. do 200, a sieć banku będzie zdominowana przez małe placówki agencyjne z obsługą gotówki.

Foto: Alior Bank

U mediatora Aliora, czyli weź Mężczyzna kredyt w internecie

Plany instytucji finansowej są ambitne. Pośrednik kredytowania Aliora ma być numerem jeden wśród pośredników online, osiągając 2-3 mld złotych rocznego wolumenu (pożyczki, domu lub mieszkania, oferty pozabankowe). Co więcej, pośrednik ten ma udostępniać najistotniejsze oferty z rynku od różnych dostawców bankowych jak i również pozabankowych.

Oferta stanie się dostępna na "jeden klik" dzięki innowacjom Alior Agencji bankowej: automatycznemu zbieraniu danych kontrahenta, weryfikacja za pośrednictwem wideo, biometrii oraz, atrakcyjnemu i nowoczesnemu interfejsowi. Będzie to niezależna marka wspierana wyróżniającym się online marketingiem.

Alior przyznaje równolegle, że nie ma chęci podbijać rynków zagranicznych.

- Na lata 2017-2020 nie mamy ambicji rozszerzania swojej obecności z wyjątkiem kontynuacji współpracy z T-Mobile. Wierzę jednocześnie, że będę w stanie wykorzystać naszą technologię do wejścia na rynki zagraniczne, używając bankowości opartej na aplikacjach a mianowicie przyznał Sobieraj.

Wzrost rentowności i dywidenda

Bank w strategii poinformował, że utrzyma najwyższy na rynku stopień marży odsetkowej w wysokości 4, 5 proc., obniży wskaźnik kosztów do odwiedzenia przychodów do 39 proc. i zapewni akcjonariuszom instytucji finansowej wzrost zwrotu z kapitału z 8 proc. przy 2016 r. do 14 proc. w 2020 r. Zapowiada także szansę wypłaty dywidendy w 2020 roku, zakładając, że nie zmienią się dopóty wyzwania regulacyjne.

Pod rozwagę bierze także możliwości akwizycyjne.

- Nasza strategia nie będzie oparta dzięki fuzjach i przejęciach. Będziemy jednak z uwagą obserwowali wszystkie nadarzające się okazje. Jesteśmy gotowi do następnych wyzwań - przyznał Sobieraj.

Tagi: Alior Bank spółki giełda GPW Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze będą prywatnymi opiniami Użytkowników. By zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Przepis i zasady obowiązujące w Facebooku znajdują się którego adres to https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem gniewny. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktokolwiek spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku jak i również kilkunastu pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie