Kto jest odpowiedzialny za oszustwa związane z kartą kredytową?

17 lutego 2021
Category: Wystawca Karty

Jeśli zauważysz obciążenia na swojej karcie kredytowej, które nie należą do Ciebie, natychmiast skontaktuj się z bankiem, aby to zgłosić i anulować kartę. Numer Twojej karty kredytowej mógł zostać odebrany przez pracownika firmy, w której dokonałeś zakupu. Często fałszywe zakupy są dokonywane w Internecie, ale nie zawsze tak jest, ponieważ Twoja karta mogła zostać sklonowana.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​konsumenci zazwyczaj nie są odpowiedzialni za kwoty utracone w przypadku oszustw związanych z kartami kredytowymi. Ustawa Fair Credit Billing Act ogranicza zobowiązanie do 50 USD i często nie ma żadnych kosztów.

Kluczowe wnioski
  • Oszustwo związane z kartą kredytową ma miejsce, gdy ktoś dokonuje nieautoryzowanych zakupów przy użyciu skradzionej lub przywłaszczonej karty kredytowej (lub numeru karty).
  • W Stanach Zjednoczonych każdego roku kradzione są miliony numerów kart kredytowych, co daje miliardy dolarów nielegalnych zakupów.Przepisy stanowią, że w przypadku oszustwa związanego z kartą kredytową kwota ograniczona jest do 50 USD, ale należy zgłosić kradzież i podjąć odpowiednie kroki.Dostępne są zewnętrzne usługi ochrony przed kradzieżą tożsamości, ale mogą być one drogie i często wymagają tej samej procedury, którą można wykonać samodzielnie.Skala oszustw związanych z kartami kredytowymi w USA

    W dzisiejszym cyfrowym świecie wciąż rośnie liczba oszustw związanych z kartami kredytowymi i kradzieżami tożsamości. W rzeczywistości, według Experian, jednej z trzech głównych firm zajmujących się monitorowaniem kredytów w USA, oszustwa związane z kartami kredytowymi są najczęstszą formą kradzieży tożsamości. Wcześniejsze  

    Centrum zasobów dotyczących kradzieży tożsamości opublikowało raport, w którym stwierdzono, że liczba numerów kart kredytowych ujawnionych w 2017 roku wyniosła 14,2 miliona, co stanowi wzrost o 88% w stosunku do 2016 roku.  

    W 2018 roku na całym świecie zgłoszono prawie 28 miliardów dolarów nielegalnych zakupów kartami kredytowymi i oczekuje się, że liczba ta wzrośnie w ciągu najbliższych 5 lat.

    Oszustwo związane z brakiem karty to rodzaj oszustwa związanego z kartą kredytową, w którym klient nie przedstawia fizycznie karty sprzedawcy podczas oszukańczej transakcji. Oszustwa związane z brakiem karty mogą wystąpić w przypadku transakcji przeprowadzanych online lub przez telefon. Teoretycznie trudniej jest temu zapobiec niż oszustwo przy użyciu karty, ponieważ sprzedawca nie może osobiście sprawdzić karty kredytowej pod kątem oznak możliwego oszustwa, takich jak brak hologramu lub zmieniony numer konta.

    Co zrobić, jeśli zdarzy się kradzież karty kredytowej

    W przypadku kradzieży karty kredytowej w Stanach Zjednoczonych, prawo federalne ogranicza odpowiedzialność posiadaczy kart do 50 USD, niezależnie od kwoty, jaką karta obciążała kartę przez nieautoryzowanego użytkownika. W dzisiejszym świecie oszustw elektronicznych, jeśli tylko sam numer konta karty kredytowej zostanie skradziony, a kradzież zostanie zgłoszona przed dokonaniem jakichkolwiek opłat, prawo federalne gwarantuje, że posiadacz karty nie ponosi żadnej odpowiedzialności wobec wydawcy. Wiele firm obsługujących karty kredytowe przyjęło również politykę zerowej odpowiedzialności, co oznacza, że ​​konsument w ogóle nie ponosi odpowiedzialności za nieuczciwe opłaty. Warunki umowy posiadacza karty często zawierają szczegółowe informacje.

    Jako posiadacz karty powinieneś natychmiast powiadomić wydawcę, jeśli zauważysz, że Twoja karta kredytowa zaginęła lub została skradziona. To wczesne powiadomienie da wystawcy czas na pomoc w następujących kwestiach:

  • Sprawdź, czy i gdzie doszło do oszustwa.
  • Usuń nieautoryzowane obciążenia z konta karty kredytowej.Zamknij swoje konto, aby zapobiec przyszłym oszukańczym opłatom.Wydamy Ci nową kartę i numer konta.Powinieneś również skontaktować się z trzema głównymi agencjami kredytowymi i uzyskać kopię raportu kredytowego, aby upewnić się, że nic innego nie zostało oszukane.

    Zgodnie z ustawą Fair Credit Billing Act konsumenci mają 60 dni od momentu otrzymania rachunku karty kredytowej na zakwestionowanie obciążenia u wystawcy karty. Opłaty muszą przekraczać 50 USD, aby kwalifikowały się do sporu. Mogą być nieautoryzowane, wyświetlać nieprawidłową datę lub kwotę lub zawierać błędy obliczeniowe. Jeśli towar lub usługa nie zostały dostarczone, opłata ta może zostać zakwestionowana.

    Wydawca karty ma następnie 30 dni na potwierdzenie otrzymania reklamacji i dwa cykle rozliczeniowe na zakończenie dochodzenia; w tym czasie emitentowi nie wolno podejmować prób ściągnięcia płatności, naliczenia od niej odsetek ani późnego zgłoszenia do biur informacji kredytowej. Ograniczenia te dotyczyły jedynie spornej płatności, a nie innych opłat naliczonych w tym samym cyklu rozliczeniowym, które nadal mogą powodować naliczanie odsetek i zgłaszane z opóźnieniem, jeśli nie zostały zapłacone.

    Uważaj na oferty ochrony karty kredytowej

    Ten rodzaj ubezpieczenia jest zbędny ze względu na obowiązujące ograniczenia federalne. Często Twój bank lub wystawca karty kredytowej będzie miał zapewnioną ochronę tożsamości lub usługi ochrony przed oszustwami już na miejscu, tylko będąc klientem. Firmy zewnętrzne, które oferują ubezpieczenie kredytu i kradzieży tożsamości, mogą być drogie i często po prostu wykonują te same kroki, co przy zgłaszaniu nieautoryzowanych wydatków na karcie.

    Ale uwaga: niektórzy oszuści próbują sprzedać 200-300 dolarów ubezpieczenia karty kredytowej, fałszywie twierdząc, że posiadacze kart są narażeni na znaczne ryzyko finansowe, jeśli ich karty zostaną niewłaściwie wykorzystane. Wcześniejsze  

    Energicznie monitoruj swoje raporty

    Świetnym sposobem monitorowania aktywności na kontach jest zamawianie raportów kredytowych dla każdej firmy raportującej karty kredytowe. W rzeczywistości, zgodnie z prawem federalnym, przysługuje Ci jeden bezpłatny raport kredytowy rocznie, ale jeśli Twoja karta została kiedykolwiek skradziona, możesz częściej otrzymywać raporty za darmo. Niektórzy eksperci zalecają zamawianie jednego raportu co cztery miesiące, co jest w istocie oszałamiającą liczbą żądań przesyłanych przez każdą z głównych firm. To świetny sposób, aby uważać na oszustwa. Cotygodniowe lub comiesięczne sprawdzanie aktywności kredytowej za pośrednictwem głównej strony internetowej Twojej karty może również zapewnić wgląd w wszelkie potencjalne nieuczciwe działania.

    Podsumowanie

    Pamiętaj, że jeśli ktoś ukradnie twoją kartę i wyśle ​​setki dolarów opłat, nie jesteś na haku, chociaż uporządkowanie opłat i zwrot kosztów może zająć trochę czasu. Pamiętaj, aby skontaktować się z wystawcą karty kredytowej, gdy tylko zostaną wykryte nieuczciwe obciążenia, i upewnij się, że monitorujesz swój raport kredytowy i inne karty, aby upewnić się, że nic innego, jak inna karta, również nie zostało skradzione.

    Jeśli masz szczęście i nigdy nie byłeś ofiarą, podejmij natychmiastowe kroki, aby zmniejszyć podatność na złodziei kart kredytowych. Zamawiaj roczne raporty dotyczące kart kredytowych, monitoruj rachunki i prowizje i zawsze nie spiesz się, aby zadzwonić do wystawcy karty kredytowej, jeśli pojawi się coś podejrzanego.

    We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy