22.07.2019
E-mail marketing nadal działa. Wydasz złotówkę, zarobisz 50 zł

Czy e-mail marketing rzeczywiście sprzedaje? Oczywiście, i wówczas nie tylko rzeczy, ale również idee. Pod warunkami jednak, że kampania nie jest przypadkowa i masowa. Jak więc zaplanować ją zgodnie z najlepszymi praktykami? Jak wynika z najnowszego raportu Interaktywnie. com, branżowego portalu o marketingu, któremu patronuje Business Insider Nasz kraj, jeden złoty zainwestowany w e-mail marketing przekłada się średnio na 50 złotych przychodu.

Z referatu Interaktywnie. com (całe opracowanie w pdf można przynieść tutaj) wynika, że a mianowicie oczywiście - uniwersalnej recepty nie ma, ale jak i również na uśrednione dane należy patrzeć przez pryzmat zarówno własnej branży, jak jak i również preferencji dotychczasowych użytkowników. Model?

Jak segmentować bazę mailingową?

Komunikat musi stanowić dopasowany do określonej stajnie docelowej, a kluczem do odwiedzenia właściwego dopasowania jest wiedza na temat preferencji kontrahentów. Im więcej danych, tym lepiej, choć nawet ich najwyższa liczba nie zwalnia spośród obowiązku testowania komunikatów i własnych założeń - zaczynając od tych, które dyktują nam czas wysyłki, na te, które definiują jej formę.

Istotą segmentacji jest poprawa wyników wysyłek dzięki trafnemu wytypowaniu informacji z bazy i dopasowaniu ich do założeń kampanii mailingowej. Przykładowo, wysyłając kampanie dla sprzętu AGD/RTV po akcji “promocja weekendowa”, wybierzemy m. in. jednostki będące w wieku produkcyjnym, wykazujące zainteresowanie w podobnych kampaniach, których aktywność zauważano w weekendy. Łączność do takiej grupy stanie się bardziej skuteczna niż do odwiedzenia grupy bez segmentacji, gdyż mieści się w obszarze potwierdzonych preferencji wytypowanych konsumentów.

We właściwej segmentacji bazy istotne są wiadomości historyczne. Na podstawie charakterystyki wyników kampanii, można ponieważ opracowywać reguły i utworzyć profile użytkowników, które następnie uzupełniane są w przebiegu kolejnych badań.

Jak zaplanować czas wysyłki?

Ze statystyk realizowanych przeze mnie rywalizacji reklamowych w ciągu ostatnich 6 miesięcy wynika, hdy odbiorcy najchętniej otwierają jak i również klikają w mailingi marketingowe w godzinach porannych od momentu 8 do 9 o świcie oraz wieczornych - pomiędzy godziną 18 a dwadzieścia.

Jak pisze Interaktywnie. com, jednakże przy projektowaniu kampanii mailingowej, należy uwzględnić specyfikę grupy docelowej, do odwiedzenia której ma być kobieta kierowana. Jeżeli stanowić ją będą kontakty z gałęzi B2B, bardziej efektywna będzie wysyłka w godzinach porannych. W przypadku kampanii mailingowej kierowanej do odbiorców indywidualnych lepsze mogą się okazać godziny wieczorne ze względu na mniejsze nasycenie skrzynek mailowych ilością wysyłanych w tych godzinach informacje.

Jak skłonić konsumenta do zakupu?

Zanim przejdziemy do odpowiedzi na pytanie, jak skłonić klienta do odwiedzenia zakupu, trzeba skutecznie "przebić" się do skrzynki odbiorczej, a potem skłonić do otwarcia maila. W naszym pierwszym pomoże odpowiedni wzór, który dbając o właściwe proporcje tekstu i obrazków, pozwoli uniknąć SPAM-u, przy tym drugim - właściwie skomponowany temat. Ten, podobnie jak tytuł artykułu, powinien wzbudzać zainteresowanie, zapowiadać korzyści lub zawierać przydatne informacje, a co najważniejsze - spełniać każde obietnice.

Jednym ze sposobów na odpowiedni dobór tematu jest zastosowanie reguły 4U. Powinien on wskazywać na takie elementy jak na przykład: urgent (pilne), unique (unikalne), ultra-specific (bardzo dokładne) jak i również useful (przydatne). Temat: "Nowość-botki" nie wskazuje na nic konkretnego, a - o ile zastosowalibyśmy zasadę 4U, mógłby brzmieć: "Ela - jedynie dziś do 23: 59 -20% rabatu na świeże botki! Specjalnie dla Ciebie!

Jakich błędów uniknąć w prowadzeniu działań list elektroniczny marketingowych?

1. Nie wysyłaj bez zgody użytkownika

Pierwszym z nich jest przesyłka kampanii mimo braku potwierdzenia na wysyłanie informacji promocyjnych lub handlowych. Nie dosyć, że przy takim rozwiązaniu firma łamie prawo, to traci wiara w oczach odbiorców.

2. Dostosuj kreację do urządzeń przenośnych

Drugim błędem jest brak dostosowania informacje do urządzeń mobilnych. Z raportu Email marketing w liczbach wynika, że w Polsce aż 31, 6% maili jest otwieranych na urządzeniach mobilnych. Dopasowanie szablonów wiadomości do smartfonów wówczas absolutna konieczność.

3. Przetestuj kampanię

Jednym wraz z najczęstszych błędów jest deficyt testów. Marketerzy często nie sprawdzają wszystkich elementów swych kampanii przed wysyłką. Zaś należy się przyjrzeć, bądź segmenty są dobrze przystosowane, czy ALT-y znalazły się pod grafikami, czy w temacie lub treści nie zaakceptować ma literówek i błędów językowych oraz, czy odnośniki prowadzą tam, gdzie powinny.

Raport Interaktywnie. com "E-mail marketing 2018" można pobrać tutaj.

Tagi: e-mail marketing reklama Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij po link „Zgłoś Facebookowi” tuż przy wybranym poście. Regulamin jak i również zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod linkiem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem zagniewany. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktokolwiek spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć sankcje. Wystarczy czynny żal

PROMOCJI Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI przekształca nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje zwiać spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku jak i również kilkunastu pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie