12.07.2019
Co to jest content commerce?

Zwiększają ruch i konwersję, usprawniają pozycjonowanie. Odpowiadają na pytania internautów i wyzwalają w nich potrzeby zakupowe. W końcu dbają o dobry PR twojej firmy. Działania z zakresu Content Commerce procentują przy niewielkim nakładzie finansowym i są jednym z najskuteczniejszych rozwiązań na rynku. Marketing oparty o jakościowe treści ma być także określonym z najsilniejszych trendów e-handlu w rozpoczynającym roku - pisze Tomasz Świta, business owner Moneteasy.

Content Commerce wywodzi się z Content Marketingu - jakiejś z wiodących obecnie procedury marketingowych. Zakłada ona robienie i publikowanie personalizowanych treści, które mają za zagadnienie dotrzeć do danej stajnie odbiorców. Sprawić, by czytelnik tekstu przeobraził się po realnego klienta sklepu.

Jak to działa? Z wykorzystaniem zamieszczania w tekstach CC (takich jak poradniki, zestawienia, recenzje, rankingi) linków afiliacyjnych do różnych witryn sieciowych. Specjaliści CC, tworząc treści, zachowują balans pomiędzy warstwą tekstową i obrazkową. Używają widgety, linki, ramki kontekstowe i znaczniki na fotografiach. Na bazie o szeroką bazę reklamodawców oraz katalogi wyrobów tworzą treści dedykowane, które faktycznie zaczynają zarabiać. Monetyzują się.

Personalizowane zawartości CC wyzwalają w czytelniku potrzebę. Dobry przekaz CC klarownie przedstawia najważniejsze zalety i wady wiadomego produktu. W sposób nienachalny stara się zachęcić do kupna opisywanego artykułu - sporządza w odbiorcy chęć posiadania. Współczesny konsument informacji poszukuje przede wszystkim w internecie. Funkcjonowania z zakresu CC zostawiają odpowiedzi na pytania użytkowników internetu, dzięki czemu asystują w podejmowaniu decyzji zakupowych.

I tak na przykład osoba zainteresowana kupnem świeżego smartfonu chętnie sięgnie po tekst, który porównuje najlepsze modele na rynku. Gdy zapozna się już z przedstawionymi danymi, w bezzwłoczny i łatwy sposób, zostanie w stanie przenieść się do odpowiedniej oferty sklepowej przez link lub wigdet. Wszystko za pomocą konkretnego kliknięcia.

W środek automatyczny zwiększa to ruch sieciowy oraz konwersję. Czyn organiczny zapewnia średnią konwersję na poziomie 2, 08 proc. Tymczasem platformy partnerskie polecające produkty ze aukcji (np. blogi tematyczne bądź fora dyskusyjne) generują znakomity współczynnik konwersji, bo sięgający aż 5, 44 proc. - wynika z doświadczenia przeprowadzonego przez branżowy portal ekomercyjnie. pl. Dzieje się tak, ponieważ treści CC pojawiające się na blogu bądź podczas współpracy z sporym wydawcą skuteczniej docierają explicite do osób zainteresowanych określonym produktem.

Content Commerce a pozycjonowanie w Google

Dobre jakościowo treści są tym, czego chce i co docenia Google. Bogate opisy, które poza ceną a także nazwą produktu zawierają także pewne wskazówki, są bardzo pożądane przez wyszukiwarki. Jest to nie tylko ukłon w stronę klienta a mianowicie algorytmy wykorzystywane przez Google w dużej mierze wyżej pozycjonują esencji. Dlaczego? Specjaliści CC dbają o to, by robione przez nich materiały zostały nasycone słowami kluczowymi, które Google z łatwością filtruje. Ponadto realizują strategię odnośnik building, czyli zdobywania linków poprzez polecenia użytkowników. Wyrażenia kluczowe są także wykorzystywane do pozycjonowania long tail - pozycjonowania na niszowe frazy.

W końcu jest kwestia PR i działań stricte wizerunkowych: agencje afiliacyjne zajmujące się CC kojarzą strony wydawców wraz z sklepami internetowymi, domami mediowymi, producentami. Z ich niewielką poradą twoje treści mogą trafić do znacznie większej stajnie kontrahentów. Jest to znakomite w kontekście optymalizacji widzialności produktu na rynku.

Wszystkie te działania sprawiają, że czytelnik zaczyna odnosić się przedstawiciela sklepu nie tylko jako handlowca, ale również - eksperta. A używanie z usług specjalisty przynosi mu poczucie bezpieczeństwa, które sprawia, że częściej i chętniej wraca na stronę. W końcu w komfortowych warunkach kupuje się świetnie.

Tekst został opublikowany w tegorocznym raporcie Opineo. pl.

Cechy Content Commerce z produktową reklamę kontekstową, porównywarkę cen Skąpiec. pl, serwis z niezbitymi opiniami użytkowników Opineo. pl i platformę influencerską Klub Ekspertek Ofeminin łączy obecnie Moneteasy. To innowacyjna platforma pozyskująca użytkowników dla sklepików internetowych, którą uruchomił Ringier Axel Springer Polska. Jest to wyjście pozwalające na dotarcie do odwiedzenia klientów na dowolnym etapie ścieżki zakupowej w internecie. Szczegóły na portalu moneteasy. pl.