Wsparcie! Moje konto bankowe zostało zamrożone

17 lutego 2021
Category: Często Zadawane

Oto, jak to naprawić – i zapobiec ponownemu wystąpieniu tego problemu.

Zaktualizowano 24 maja 2019 r

Banki mogą zamrozić Twoje konto z wielu powodów, ale najczęstszym z nich jest podejrzenie oszustwa. A jeśli zdarzy się to, gdy jesteś za granicą, może to postawić Cię w trudnej sytuacji. W każdym razie musisz skontaktować się z bankiem i udowodnić swoją tożsamość, aby odblokować konto.

Jak odblokować swoje kontoNiezależnie od tego, czy jesteś w kraju, czy za granicą, musisz jak najszybciej skontaktować się z bankiem, jeśli chcesz odmrozić lub odblokować konto bankowe. Większość banków będzie wymagać, abyś zadzwonił w celu zweryfikowania swojej tożsamości – prawdopodobnie nie będziesz mógł zalogować się online, aby rozwiązać problem. Jeśli to możliwe, korzystaj z połączeń Wi-Fi lub telefonu stacjonarnego, aby uniknąć opłat za roaming międzynarodowy od operatora telefonii komórkowej.

Co zrobić, jeśli twoje konto Chase jest zablokowaneZadzwoń pod numer 1–800–935–9935, jeśli jesteś w Stanach Zjednoczonych lub 1–713–262–3300, jeśli przebywasz poza granicami kraju i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby porozmawiać z operatorem. Od maja 2019 najszybszym sposobem rozmowy z agentem jest wprowadzenie numeru karty debetowej i numeru PIN lub numeru konta i hasła, a następnie naciśnięcie 0 .

Jeśli jesteś głuchy lub niedosłyszący, zadzwoń pod numer 1-800-242-7383, aby skontaktować się z pomocą za pośrednictwem TTY / TDD.

Chase zaleca, abyś najpierw zadzwonił do nich, aby mogli sprawdzić Twoje konto. W zależności od przyczyny zawieszenia konta mogą wymagać wizyty w oddziale firmy w celu weryfikacji tożsamości.

Jeśli nie możesz zadzwonić, zaloguj się na swoje konto i wyślij wiadomość do przedstawiciela za pośrednictwem bezpiecznego centrum wiadomości.

Co zrobić, jeśli Twoje konto Bank of America jest zablokowaneZadzwoń na krajową linię Bank of America pod numer 800-432-1000 lub międzynarodową pod numer 1-315-724-4022. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby porozmawiać z agentem obsługi klienta i zweryfikować swoją tożsamość, aby odblokować konto. W przypadku TTY / TTD zadzwoń pod numer 1-800-288-4408.

Co zrobić, jeśli Twoje konto Wells Fargo jest zablokowaneJeśli jesteś w Stanach Zjednoczonych, zadzwoń pod numer 1-800-869-3557. W przeciwnym razie skorzystaj z międzynarodowej tabeli Wells Fargo, aby znaleźć numer telefonu w zależności od kraju, w którym się znajdujesz. Jeśli jesteś głuchy lub niedosłyszący, zadzwoń pod numer 1-800-877-4833 w celu uzyskania informacji o TTY / TTD.

Co zrobić, jeśli Twoje konto Citi jest zablokowaneCo zrobić, jeśli Twoje konto w innym banku jest zamrożoneSprawdź odwrotną stronę swojej karty kredytowej lub debetowej, czy jest tam numer, pod który możesz zadzwonić. Jeśli jesteś poza Stanami Zjednoczonymi i dostępny jest numer międzynarodowy, zadzwoń pod ten numer. Jeśli nie jest podany, zadzwoń pod numer obsługi klienta, który jest wydrukowany na odwrocie karty.

Jeśli nie ma tam numeru, sprawdź naszą listę popularnych numerów telefonów banku lub poszukaj informacji kontaktowych w witrynie swojego banku.

Jeśli nie możesz znaleźć numeru lub nie możesz dzwonić, możesz spróbować skontaktować się z bankiem za pośrednictwem poczty e-mail lub bezpiecznego centrum wiadomości z poziomu aplikacji banku.

Dlaczego moje konto jest zamrożone?Banki muszą być bardziej niż kiedykolwiek czujne, aby chronić swoich klientów przed oszustwami. W ramach tej ochrony banki dysponują systemami do monitorowania kont klientów pod kątem wszelkich podejrzanych działań.

W Stanach ZjednoczonychRealizacja złych czeków, dokonywanie nietypowych zakupów lub dużych depozytów oraz posiadanie niedokładnych danych osobowych może spowodować oflagowanie konta. Banki zwracają również uwagę na małe zakupy, po których natychmiast następują duże, ponieważ złodzieje często używają małych zakupów, aby przetestować konto przed zakupem tego, czego chcą.

Za granicąGdy Twoja karta kredytowa lub debetowa jest używana do dokonywania zakupu w innym kraju bez ostrzeżenia, może to oznaczać, że została skradziona. Aby chronić Twoje konto, Twój bank może je zamrozić do czasu zweryfikowania Twojej tożsamości i posiadania karty.

Jak mogę zapobiec zamrożeniu mojego konta?Banki zawsze szukają podejrzanej aktywności, dlatego należy przedsięwziąć środki ostrożności, aby przypadkowo nie zablokować konta.

W domuUnikaj dokonywania niezwykle dużych depozytów lub zakupów, upewnij się, że wszystkie czeki, które realizujesz, są legalne i dbaj o aktualność danych osobowych.

Ponadto staraj się nie oddalać zbytnio od swoich zwyczajowych nawyków związanych z wydawaniem pieniędzy; Jeśli zwykle wydajesz 10-20 USD dziennie na swoją kartę debetową, nagle kupowanie luksusowych przedmiotów lub zakupy w drogich sklepach mogą wzbudzić podejrzenia.

Podczas podróżyAby Twoje konto nie zostało oflagowane jako potencjalne oszustwo podczas podróży, poinformuj swój bank, gdzie i kiedy planujesz podróżować przed wyjazdem. Możesz to zrobić dzwoniąc do swojego banku, odwiedzając oddział lub korzystając z platformy internetowej lub aplikacji mobilnej.

Możesz również podać szczegóły dotyczące najlepszego sposobu, w jaki bank może się z Tobą skontaktować za granicą. Możesz zalogować się ponownie do bankowości internetowej w dowolnym momencie, nawet jeśli jesteś już za granicą, aby wprowadzić zmiany w swoich planach podróży.

Wskazówki dotyczące uzyskiwania dostępu do pieniędzy podczas podróżyNiezależnie od tego, czy wybierasz się na wycieczkę po północy stanu, czy wyjeżdżasz na wakacje za granicę, oto jak łatwo i niedrogo uzyskać dostęp do pieniędzy podczas podróży:

  • Uważaj na opłaty. Dowiedz się, jakie opłaty pobiera Twój bank za transakcje zagraniczne i opłaty bankomatowe. Jeśli często podróżujesz, rozważ zakup karty kredytowej ułatwiającej podróżowanie.
  • Rozważ kartę na pieniądze na podróż.Przedpłacona karta podróżna może pomóc Ci zaoszczędzić pieniądze i uniknąć posiadania karty debetowej. Poszukaj karty, która pozwoli Ci skorzystać z najlepszego kursu wymiany, a także uniknąć niepotrzebnych opłat.
  • Użyj gotówki i kart. Weź ze sobą kombinację gotówki i kart, aby móc zapłacić za wszystkie zakupy. Istnieją sytuacje za granicą, w których gotówka będzie jedyną opcją płatności, a karty zapewniają dodatkową elastyczność i bezpieczeństwo.
  • Nie wymieniaj waluty na lotnisku.Lotniskowe firmy zajmujące się wymianą walut zwykle oferują słabe kursy wymiany. Otrzymasz lepszą ofertę, jeśli kupisz obcą walutę z wyprzedzeniem lub nawet po przybyciu na miejsce docelowe.
  • Sprawdź daty ważności karty.Nie chcesz podróżować po całym świecie tylko po to, aby odkryć, że Twoja karta kredytowa lub debetowa wkrótce wygaśnie.KonkluzjaJeśli Twoje konto zostało z jakiegokolwiek powodu zablokowane, natychmiast zadzwoń do swojego banku, aby porozmawiać z przedstawicielem obsługi klienta. W większości przypadków będziesz w stanie zweryfikować swoją tożsamość i niemal natychmiastowo odblokować kartę. A jeśli nie jesteś zadowolony z obsługi klienta, porównaj inne konta bankowe, aby następnym razem nie musieć zajmować się tym.

    Często Zadawane PytaniaJak mogę chronić swoje konto przed oszustwami?Niektóre banki mają dodatkowe funkcje, które ułatwiają wykrywanie oszustw i zapobiegają zamrożeniu konta. Na przykład Bank of America’s Verify Your Visa Card is With You wykorzystuje informacje o lokalizacji, aby stwierdzić, czy telefon i karta znajdują się w tym samym miejscu, aby pomóc wykryć oszustwa, ale musisz włączyć tę funkcję.

    Skontaktuj się z zespołem obsługi klienta swojego banku, aby dowiedzieć się, jakie środki zapobiegające oszustwom są dla Ciebie dostępne.

    Jak długo trwa odblokowanie konta bankowego?Jeśli Twoje konto zostało zamrożone z powodu podejrzenia oszustwa, prawdopodobnie będziesz mógł skorzystać z karty niemal natychmiast po zweryfikowaniu swojej tożsamości. Jeśli Twoje konto zostało zablokowane z innego powodu, będzie to zależeć od tego, dlaczego zostało ono zablokowane i czy problem został rozwiązany. Skontaktuj się ze swoim bankiem, aby dowiedzieć się więcej.

    Potwierdziłem swoją tożsamość, ale moja karta nadal nie działa. Co teraz?W niektórych przypadkach możesz potrzebować trochę czasu, zanim karta będzie aktywna. Zadzwoń do swojego banku i daj mu znać, że Twoja karta nie działa, aby dowiedzieć się, czy musisz podjąć dodatkowe kroki i dowiedzieć się, jak długo potrwa, zanim Twoja karta zacznie działać.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy